søndag den 27. april 2008

Research invitation fra ZMUC!

Pococks "Phormingochilus" som Ridley indsamlede i Singapore Botanical Garden.
Har vist sig at være identisk med Abrahams Lampropelma violaceopes fra 1924.


Jeg er blevet inviteret af Nikolaj Scharff, kurator for arachnid samlingen på Zoologisk Museum (ZMUC), til at foretage min research af de trælevende Ornithoctoninae hos dem. Jeg er ikke helt sikker på hvad eller hvordan jeg vil blive tilknyttet ZMUC, men sikkert som frivillig (volunteer). Jeg glæder mig meget til at kunne arbejde mere struktureret med min hovedeinteresse; arterne i gruppen af trælevende Ornithoctoninae, med hjælp af bedre udstyr, nemmere typeadgang og ikke mindst den uvurderlige hjælp det er at kunne sparre med professionelle zoologer, systematikere og taksonomer. Brugte det meste af min torsdag i denne uge med at mappe nye karakterer med hjælp fra Tamas Szuts og et fantastisk mikroskop. Har nu tre nye karakterer som muligvis kan hjæpe til at differentiere arterne, og med lidt held også definere højere noder i kladen jeg arbejder med. Jeg glæder mig helt usigeligt til min dansk eksamen på seminariet er vel overstået så jeg kan komme igang med min research på ZMUC!

Mvh
Søren

Ingen kommentarer: